My Blog List

Saturday, July 9, 2011

Sahabat oh sahabat

salam dari seorang muslimah,..
dah lama zielarh tak jalan2 kt blog..Rndu asenye..pd petang yang panas nieyh..zielarh nak merapu sal sahabat..
tp sbelum tu..zielarh nak biasakan diri dlm blog nieyh dengan pnggilan 'aku'..bru x terasa kekok..huhu..
 Kowank sumew mesti ada sahabat kan..??lantak larh bff ker..sahabat biasa ker..teman tapi mesra ker...Tapi pernah tak kowank terfikir..dalam ramai-ramai kwan kowank..berapa ramai yg layak utk digelar sahabat sejati.??sorang,dua org,,atau lngsung tiada.. ??
  Sukar utk mencari seorang sahabat yg sememangnya layak utk dipanggil sahabat sejati..Sahabat sejati adalah sahabat yg akn mnghulurkan tngan mereka apabila kita terjatuh..dan akan berada di sisi kita utk mengharungi susuah payah kehidupan..Berkawan dengan hati yang ikhlas,tidak mengukur paras rupa,harta,dan pendidikan..(pada pendapat aku,erti sahabat sejati. and cuba kowank playback balik kehidupan kowank..sepanjang kowank berdiri di atas bumi ini..ada tak sahabat sedemikian..??dan jika kowank memiliki sahabat mcm tu...u're de luckiest person in dis world..absolutely..nasihat aku,jangan sesekali sia-siakan sahabat yang sedemikian..
 Aku pun ada sahabat..Tapi,.utk digelar sahabat sedemikian..hanya boleh ku bilang dengan jari kelingking aku..Punyer larh susah nak dapat sahabat seperti itu.Sepanjang aku mengenal dunia.,aku kenal ramai kawan..dan ada yang sanggup stab back kawan dari belakang..Ada juga yang berkawan semata-mata karena harta,paras rupa.,dan populariti kat sko0l..x kisah lar populariti kebijaksanaan ataupun taraf di sekolah..semua jenis kawan mcm tu..aku dah jenuh lihat kat skolah aku..berlambak-lambak..
    Aku pernah ditegur oleh se0rang guru nieyh..hanya kerana berkawan dengan students di kelas-kelas tercorot..dy memarahi aku..disebabkan aku pelajar kelas pertama bergaul dengan pelajar sedemikian..se0rang guru yang membezakan taraf pelajar..
    Bagi aku larh..bila kita berkawan,tiada perbezaan walau sedikit pun dalam dalam menjalinkan hubungan persahabatan.Kita berkawan kerana kejujuran,kesetiaan,keikhlasan dan kasih sayang..4 asas yang membentuk persahabatan sejati..
     Okkeyh larh..perut pun dah berkeroncong..Setakat niey aje larh aku merapu utk hari ini..bubye..
        SaRaNgHaYe0..!!(kakak aku selalu marah bila aku taip msg besar kechix..besar kechix mcm nieyh..)
       

3 comments: